Toronto

Idag spenderade vi dagen i downtown Toronto. Det var jag, John, Sarah, rumskompisen Lana och hennes två kompisar. Vi började med att kolla in The CN Tower, som är världens sjätte högsta självstående byggnad. Efter det åt vi picknnicklunch på “sugar beach”, som i själva verket inte alls är en strand, utan ett hörn av en hamn som de har satt sand på, så istället för en strandlinje så finns det en två meter hög kajkant mot vattnet.
Då vi körde omkring i staden konstaterade jag att Toronto ser precis ut så som jag alltid har föreställt mig att downtown i en stor stad ska vara. Mycket folk (särskilt unga människor), fullt med kablar överallt över gatorna, trafik och cyklister och fullt med butiker. Savannah känns mest som ett idylliskt turistparadis jämfört med det  här, men det här känns mer genuint.
Efter lunchen gick vi till Kensington market, som är hipsterkvarteren i Toronto. Gatorna är fulla med vintagebutiker, grönsaksaffärer och hippa caféer, och alla har lustiga frisyrer och coola glasögon. Vi råkade hitta ett café som hette fika och hade dalahästar i fönstret, så av ren nyfikenhet gick jag in för att ta reda på om de var svenskar. Der visade sig dock att ägaren var kanadensare och hade spenderat en del tid i Sverige och blivit förtjust i fikakulturen. De hade en väldigt mysig terass på innergården, så vi satt där och njöt av solen, och den kylda kardemummasojalatten var helt perfekt (hipsterpoäng till mig!).

image

Sen åkte vi hem till Sarahs föräldrar för att äta morsdagsmiddag, hennes familj var supertrevlig.
Kvällen avslutades med att vi kollade på Sarahs basebollmatch, och det var nästan som jag blev lite inspirerad att spela boboll i sommar. Kanske något jag får ta tag i när jag kommer hem. Det är för övrigt precis en månad tills jag kommer hem nu, kan ni tänka er? Nu ska jag packa ihop mina saker och sen gonatt!

2 thoughts on “Toronto

Leave a Reply

