LA

Hej hoj!
Jag försökte publicera ett inlägg från Boston medan vi var där, men på grund av skrangligt internet på hostelet så ligger det fortfarande på Marlenes dator. Ska posta det förr eller senare, men nu tänkte jag berätta litegrann om LA istället.
Vi flög alltså hit på fredag. Flyget mellan Boston och Los Angeles är ett av de längsta man kan ta i USA, det tar ca sex timmar. Vi har fått bo hos Marlenes kompis Valle, som bor mitt i Hollywood med bokstavligen 50 meter från ytterdörren till The Walk of Fame. Helt superbt! Tyvärr har vi haft lite dålig tur med vädret, idag var första dagen som det egentligen varit varmt, och då var det knappast mer än lite på 20° ändå. Men tillräckligt för att ligga på beachen i Santa Monica, hehe.

image

image

Santa Monica

Detta veckoslut är lite av en högtid i USA, eftersom måndagen (sista måndagen i maj?) är Memorial Day, en amerikansk helgdag för att hylla de amerikaner som dött då de tjänat sitt land. Så det har varit en massa folk omkring på grund av långhelgen. Vi har faktiskt inte gjort så mycket turistigt (förutom walk of fame som man måste gå över för att ta sig till butiken, haha) utan istället spenderat tid med Valle, hans rumskompisar och andra bekanta de har här. Och så har vi ätit ute en massa (men faktiskt tränat lite också!).

image

Marlene och Valle på Hard rock Cafe där vi åt middag idag

Födelsedagen imorgon ska firas med hike till Hollywoodskylten, middag i Koreatown och sen lite party. Tidsskillnaden hit är ju rätt så massiv, 10 h, så det har ju ramlat in gratulationer hela kvällen, tack så mycket för dem! Jag är glad över att ha någon att fira med, då när jag ännu inte visste vart jag skulle resa tänkte jag att det skulle vara tragiskt att fira ensam. Men nu har jag ett helt gäng norrmän och diverse andra trevliga typer med mig, så det kommer bli superbt!
Om några dagar åker vi vidare till New Orleans, där vi stannar i nästan en vecka, och sen åker vi tillbaka till Savannah för att plocka upp resten av våra grejer. Och sen, kan ni tänka er, så kommer jag hem! Det är bara lite på två veckor kvar, heeeeeelt galet. Men ärligt talat så har jag nog lite hemlängtan nu, så der ska bli riktigt skönt. Men först ska jag njuta färdigt av min USA runt-semester. Adios!

Leave a Reply

