Den (näst) sista resan

Idag, efter ett flyg från New Orleans till Atlanta och sedan fyra timmars bussresa, anlände jag och Simon åter till Savannah. Det är rätt skönt att vara tillbaka i bekanta områden igen, det måste jag medge, alla nya intryck man får då man är turist blir tungt i längden. Nu ska jag njuta av livet och värmen här i nästan en vecka, sen bär det av mot kära Finland.
Vi sa hejdå till Marlene på flygfältet i morse eftersom hon åkte upp till DC för några dagar, men jag kommer hinna se henne en dag ännu innan jag åker hem, eftersom mina extra saker är hos hennes värdföräldrar. Simon sa jag egentligen hejdå till idag också, men vi glömde att han hade en del grejer i min väska så honom får jag träffa imorgon igen, haha. Sen åker han hem dagen därpå.
Jag bor hos en airbnb-host just nu, eftersom de flesta av mina kompisar här är hemma på sommarlov, men Sue, min värd, är världens sötaste! Hon hämtade mig från bussen, kokade te åt mig och hade soppa till middag. Helt underbart! Och i morgon får jag frukost också, rena rama lyxen. Dessutom billigare än floppen i New Orleans, snacka om skillnad.
Nu ska jag sova, imorgon tänkte jag ta bussen downtown och bara njuta av den här fina staden. God natt, snart ses vi!

Leave a Reply

