Savannah

Det är fyra dagar tills jag hoppar på flyget hem till Finland nu. En. Två. Tre. Fyra. På Fem landar jag på finsk mark. Helt sjukt, alltså.

Jag spenderade gårdagen med att strosa omkring downtown, besöka alla små söta butiker som finns där och införskaffa en och annan souvenir till nära och kära. Åter igen slog det mig vilken vacker stad Savannah är egentligen, med alla sina gamla hus och mysiga atmosfär. Det känns extra fint i jämförelse med typ LA, där man får intrycket av att alla hus är byggda tidigast på 60-talet.

image

Senare på kvällen checkade en ny kille in hos Sue, eftersom den förra gästen hade flyttat ut. Han var från Sydafrika och lika gammal som jag, men jobbade som besättning på en lyxyaht som ägdes av någon rik typ i New York, och var i Savannah för några dagars ledighet. Vi bestämde oss helt spontant för att åka downtown på en öl, det var riktigt trevligt och intressant att höra alla storyn från livet på en båt. Lite synd bara att vi fick säga farväl redan idag, eftersom jag flyttade till en kompis och han drog vidare mot Jacksonville.

Den här dagen har jag spenderat med att handla ytterligare lite grejer som jag ska hämta med mig hem till Finland, och ätit middag med Iesha. Inte så tokigt det heller. Det känns fortfarande lite konstigt men på samma gång vemodigt att vara tillbaka i Savannah, eftersom det känns som att jag redan “sa hejdå” till staden en gång. Men snart blir det hejdå på riktigt, iiik.

2 thoughts on “Savannah

  1. Oj vad det har gått fort egentligen! Tänk att du snart är hemma. Det har varit så roligt att följa dig på ditt livs resa, och det ska bli roligt att höra om det du inte har berättat i bloggen ;). Hoppas vi hinner träffas när du kommer hem. Man får väl säkert läsa ännu ett par bloggar innan du startar hemfärden. Kram och välkommen hem!

    • Ja eller hur, alldeles galet! Och det är så roligt att höra att folk verkligen har läst, ger ju verklig inspis att hålla på skriva 🙂 och jodå, får ta och komma över på kaffe sen nåt tag!

Leave a Reply

