Efterlängtad ensamhet

Man tänker inte riktigt så mycket på det då man reser, men det blir inte så mycket tid till att vara ensam. Man är konstant på väg någonstans, och alltid i sällskap med någon annan. Jag bor som sagt hos en kompis nu, och hon hade jobb hela dagen, så jag passade på och tog chansen att vara alldeles för mig själv och inte göra någonting vettigt.
Hur. Skönt. Som. Helst.
Jag sov till klockan två, spenderade några timmar tillsammans med min gamla kompis facebook och bara låg i min säng och gjorde absolut ingenting. Det var helt underbart. Vid sextiden bestämde jag mig för att jag behövde lite luft, så jag gick till en park en bit bort för att hitta några geocacher och samtidigt inviga de nya tossorna jag köpte. Det blev en betydligt längre promenad än vad jag hade tänkt eftersom jag fick gå runt hela parken för att gå in i den, men det var rätt skönt ändå.

image

Sjuuuukt många gäss i parken

Efteråt åt jag middag på taco bell, och sen gick jag på bio helt själv. Bion slutade vid 24, precis passligt tills Frankie slutade jobbet och kunde plocka upp mig på vägen hem. Nu känns det lite som att jag har fått kalibrera min personlighet och är i bättre balans med verkligheten igen. Skönt.
Imorgon blir det farväl-BBQ hos Alina, Marlenes tyska rumskompis, det ska bli roligt! Nu gonatt.

Leave a Reply

